Wikia

De Hannoveraan is van origine gefokt als een koets- en militair paard, en werkte daarnaast zelfs gewoon op het land. Door zijn formaat, kracht en behendigheid werden ze veelvuldig gebruikt en erg populair bij alle segmenten van de bevolking. Ze werden erg zorgvuldig gefokt waardoor het ras zich snel aanpaste aan nieuwe eisen. Door de mechanisatie in de Tweede Wereldoorlog daalden hun nummers helaas dramatisch snel. Fokkers namen gelukkig al snel drastische maatregelen, waardoor de Hannoveraan inmiddels één van de meest succesvolle en populaire sportrassen in de wereld is geworden.

Het ras blinkt uit in sporten zoals dressuur, springen en eventing. De hannoveraan is eigenlijk standaard één van de vaste deelnemers bij internationale competities en de Olympische Spelen. Ze zijn al vaker verklaard als één van de best presterende sportrassen in de wereld. Om dit prestigieuze ras te behouden is daarom besloten het stamboek niet geheel gesloten te houden. Paarden van andere rassen worden toegestaan, zolang zij minimaal over dezelfde hoge kwaliteiten beschikken. Zowel hengsten als merries worden uitvoerig getest om ervoor te zorgen dat de hoge kwaliteit wordt behouden.

Kleuren

De Hannoveraan heeft niet veel speciale kleuren. Zoals bij veel voormalig koetspaarden zijn de vier basiskleuren zwart, seal brown, bay en vos het meest voorkomend. Ook schimmel is aanwezig in het ras. Van origine waren donkere paarden met kleine witte aftekeningen het meest populair, maar tegenwoordig maakt het niet meer uit. Omdat het stamboek niet gesloten is en de vraag naar kleur ook in de sportpaardenwereld toeneemt, is het niet ondenkbaar dat andere kleuren straks ook in de populatie aanwezig zijn.

In Horse Reality

Voor dit ras zijn de vier basiskleuren en schimmel aanwezig.

Around Wikia's network

Random Wiki